Підписатись на розсилку нових статей

С 2009 года журнал издается при поддержке Международного благотворительного фонда в честь Покрова Пресвятой Богородицы


Журнал «Отрок» приглашает авторов для сотрудничества! Пишите нам на адрес: otrok@iona.kiev.ua

Рекомендуємо відвідати

Свято-Троицкий Ионинский монастырь Молодость не равнодушна Покров Страничка православной матери Журнал Фамилия Ольшанский женский монастырь

Наші друзі

Чи ходив Христос до Тибету?

Стосовно Господа Ісуса Христа сказано чимало як дурниць, так і гидоти. Ще за життя на землі Його називали то біснуватим, то самарянином, що для слуху іудеїв звучало не краще, ніж прокажений. Та справжній розквіт як зловмисних, так і мимовільних фантазій на цю тему припав на пізніші часи.

Спасителю відмовляли у Божественній гідності. Його чудеса заперечували, Його називали мандрівним філософом-невдахою, Його учнів іменували брехунами. У довгій низці мудреців землі втіленому Творцеві відводили місце у самому хвості шеренги, далеко після Магомета та Конфуція. Нарешті піддали сумніву сам факт того, що Христос — реальна історична особистість.

Хибні вчення про Христа не з’являлися на арені історії одразу, гуртом. Вони, мов добре навчені актори, з’являлись у певний час, відігравали свою роль і щезали. Серед чуток і фантазій, що живуть донині, є місце і такій: у юнацькому віці Христос начебто відвідував Тибет, учився різним премудростям, які й демонстрував потім, коли повернувся на землю Ізраїлю.

Формальним приводом фантазувати на цю тему є той факт, що про період життя Христа між дванадцятьма та тридцятьма роками нічого не говориться у Писанні. У дванадцять років ми бачимо Господа в Єрусалимському храмі, Він задає питання і веде бесіду зі старцями. У тридцять Він, увійшовши у вік зрілого мужа, приймає від Іоанна хрещення і виходить на проповідь. А от що відбувалося у незгадані роки? Чи ходив кудись Христос, і якщо так, то куди?

Спаситель, безсумнівно, нікуди не відлучався з Палестини. Віруючі у Христа як у Бога розуміють, що Бог не має чому вчитися у людей. Не вчитись у них, а спасати їх Він прийшов. Але є ще один аргумент.

Христос — єврей, і цим усе сказано. Він довгожданий Месія єврейського народу. Те, що євреї Його не прийняли, — окрема тема. Євангеліє говорить, що Він до своїх прийшов, але свої Його не прийняли. Зі Свого боку Господь зробив усе, щоб Його і впізнали, і прийняли. Головною умовою прийняття віри були не формальні ознаки, а умови моральні. Ті люди, які каялись і змирялись, були вірні Богові отців за істиною, а не лицемірно, у словах і справах Ісуса Христа бачили здійснення древніх пророцтв.

Христу належало не прийти звідкись, а явитися з надр Ізраїлю. Месія повинен бути відомим. Він має бути обрізаним, має дотримуватися суботи, не їсти заборонену законом їжу. Він повинен відвідувати Храм у строго визначені дні, повинен слухати Закон і пророків у синагогах. Він не може вчити до досягнення певного віку. Його повинні бачити і знати з дитинства. Одним словом, Месія має бути повноцінним і стовідсотковим сином богообраного народу. Таким Христос і був.

Ми часто недооцінюємо чи легковажно забуваємо про факт приналежності Богоматері, Христа та Його апостолів до єврейського народу. Хоча факт цей говорить не проти нашої віри, а за неї. Сперечатися з Богом марна справа. Якщо він когось обрав, то так тому й бути. А з обраних і спитають суворіше, і винагородять щедріше.

Ось що каже апостол Павел про це: Скорбота й утиски всякій душі людини, по-перше, іудея, а потім і елліна! І навпаки, слава і честь, і мир всякому, хто чинить добро, по-перше, іудею, а потім і елліну! (Рим. 2, 9–10). І в безчесті, і в славі іудей стоїть «по-перше».

Саме існування єврейського народу говорить всьому світові про те, що Христос — історичний. Якщо цей народ у чомусь і змінився, то це тільки на поверхні. Це італійці ніяк не нагадують древніх римлян, і греки мало чим схожі на нащадків Перікла та Солона. А от єврей сьогоднішній набагато менше відрізняється від себе самого з будь-якої відомої нам історичної епохи. Риси психологічного портрета єврея не зумів розмити ні тривалий час, ні розсіяність серед різних народів. Відзначимо до того ж, що чимало народів уже зникло. Деяким суджено зникнути. І тільки євреї не зникнуть нікуди до самого Другого Пришестя і Страшного Суду. І скрізь, де вони жили або будуть жити, всі інші мають зрозуміти наступне: цим людям, і через них — нам, Господь вручив священні книги. Серед цих людей з’являлися найпалкіші й ревні служителі Істинного Бога. Саме цей народ найдовше з усіх і найвпертіше за всіх дратував і продовжує дратувати Того, Хто його обрав, відділив і возвеличив. З-поміж них явиться антихрист, але не всі з них вклоняться йому. Як було раніше, так і тоді буде священний «залишок», котрий відчує підміну і згадає, звернеться до знехтуваного раніше істинного Месії.

Якби драма земного життя Спасителя розігрувалася в наші дні, Він знову прийшов би до них. Так належить. Так написано. Він знайшов би їх навіть за нинішньої розсіяності світом. Вони б теж дізналися про Нього і зібралися до Нього. Далі все було б точно так само, як 2000 років тому. Вожді сперечалися б із Ним. Народ любив би Його земною, нетривкою любов’ю. Він був би обмовлений і вбитий під злостивий шепіт начальників, під крики збудженого натовпу. Але ж і Йосиф Арімафейський, і Никодим, і дівич Іоанн, і гарячий Петро, і, звісно, Чесніша від Херувимів були б теж із цього народу.

Оскільки все це вже було і ніколи більше не повториться, ми можемо стверджувати: не ходив нікуди Христос. Він не ходив не тільки на Тибет чи в Гімалаї, але навіть не виходив за межі Палестини. Нема чого.

Він народився у Вифлеємі та прожив тридцяти років у смиренному Лазареті, якщо не рахувати втечу в Єгипет незабаром після народження. Назарет залишав тільки заради святкових молитов у Єрусалимському храмі. Та й то, щоб виконати Закон і не давати приводів дорікнути Собі будь у чому.

Безпідставні чутки про Христові «мандрівки» народжуються не на Сході, а на Заході. Це західний обиватель, втративши свою віру, формує суспільне замовлення на подібні байки. Західній людині хочеться пояснити для себе Христа, не вдаючись ні до молитви, ні до каяття. Комусь, можливо, хочеться кинути тінь на особистість Ісуса, щоб було зручніше відмахуватися від голосу власної совісті чи від моральних вимог християнства. Так чи інакше, найновіші спроби «одружити» Христа чи «відправити» Його на Тибет — це іскри того безбожного вогнища, котре давно палає в Європі та пожирає зсередини колись християнську цивілізацію.

Опублiковано: № 1 (31) Дата публiкацiї на сайтi: 24 March 2008

Дорогі читачі Отрока! Сайт журналу вкрай потребує вашої підтримки.
Бажаючим надати допомогу прохання перераховувати кошти на картку Приватбанку 5457082237090555.

Код для блогiв / сайтiв
Чи ходив Христос до Тибету?

Чи ходив Христос до Тибету?

Андрій Ткачов
Журнал «Отрок.ua»
Про період життя Христа між дванадцятьма та тридцятьма роками нічого не говориться у Писанні. Спаситель, безсумнівно, нікуди не відлучався з Палестини. Віруючі у Христа як у Бога розуміють, що Бог не має чому вчитися у людей. Не вчитись у них, а спасати їх Він прийшов. Але є ще один аргумент.
Розмiстити анонс

Результати 1 - 20 з 20
10:36 09.04.2013 | Елена
Уважаемый Alhim утверждает,
что "никаких конкретных опровержений присутствия Христа в Тибете нет".
А что есть хоть какие-то конкретные тому подтверждения ? Из заслуживающих доверия источников ?
Нам говорят: "Вот на основе этих свидетельств постепенно истина открывается". Хоть одно свидетельство бы назвали...
Смешно просто.
Логика более, чем странная: "поскольку аргументов против нет, то значит Христос и вправду был в Тибете".
Если нет аргументов, против того что Вы ограбили банк, значит, это были именно Вы, и других доказательств не надо.
Это все, конечно, домыслы и слухи, которые кто-то распространяет с выгодой для себя. Никто не задумывался, сколько Дэн Браун на своем "Коде да Винчи" и прочих литературных идеях денег поимел ? А почему ? А потому что толпа любит скандал и тайны. Погрязнее и позапутаннее. Пусть и притянуто за уши. На логические несостыковки никто не обращает внимания. На самом деле, это может убедить только любителей дешевой мистики, в жизни не державших в руках первоисточник, т.е. Библию.
На таких обычно рассчитаны и передачки про призраков и экстрасенсов. Аудитория, знаете ли.
00:26 29.07.2010 | Васса
Трудно представить, что бы Сын Честнейшей Херувим и Славнейшей без сравнения Серафим позволил себе подобные походы и только тот, кто не переживал ещё духовный опыт, может думать, что Сын Бога Живаго нуждается в каких либо дополнительных учениях. А сатана может оставить нам достаточно научнообоснованных фактов, что бы сбить нас с пути истинного. Спаси нас Господи.
19:31 05.01.2010 | ИРИНА К.
Иисус Христос - Бог Сын,Бог Слово . Смешно,нелепо и страшно кощунственное предположение об "учении" Его у язычников - дьволопоклонников.
00:48 28.12.2009 | БоЯн
христианский фанатизм- беда нашего общества, да и не только христианский, истина не может заключаться в одной религии, любой утверждающий обратное- СЕКТАНТ, и не важно где был Иисус.
18:06 02.11.2009 | Дмитрий(Jont)
"Женить Христа".
Мне довольно забавно слушать всякую скорей всего ересь, заключающую, что Иисус Христос был женат.
Притом если те, кто это пишет и т.д. зарабатывают на этом деньги, хоть это и печально, но те кто в это верит...
16:06 14.09.2009 | Настя
to Alhim: если уж Вы требуете от литературного произведения наличия в тексте громких научных фактов и неопровержимых доказательств против того, что "Христос и вправду был в Тибете", то потрудитесь дать ссылку на научные "свидетельства этого события", о которых Вы упоминаете и на основе которых "истина" открывается

Олегу: также интересно было бы узнать из каких серьёзных источников Вам известно, что Господь "являлся на эту землю в человеческом образе не один раз" и "не гнушашся быть учеником и выражать уважение учителям"? Мне подобную информацию доводилось встречать лишь в мутных оккультных брошюрках... И ни в одной книге, хоть как-то имеющей отношение к науке;)
.
.
.
Я согласна с мнением автора, что Иисусу действительно НЕЗАЧЕМ было ходить в Тибет. Тем, кто считает, что христианство "имеет чему поучиться" у восточной религиозной традиции, могу посоветовать прежде чем делать такие заявления, хотя бы ознакомиться с книгой Лосского "Догматическое богословие"(одолейте хотя бы несколько глав:) или более "попсовый" вариант - курс лекций по религиоведению проф.МГИМО Зубова.

P.S.: ищите и обрящете:)
Дорогие мои, ДУМАЙТЕ и ПРОВЕРЯЙТЕ ИСТОЧНИКИ!!!
05:09 29.12.2008 | Олег
Христос - Учитель. Но он ЧЕЛОВЕК, но он великий посланник, пришедший из духовного мира. чтобы научить как жить на какой-то одному Богу известный промежуток времени. А то, что он учился - никаких сомнений. Даже обладая божественным знанием, он как истинный и идеальный учитель должен был быть и идеальным учеником. Даже сам Господь, когда являлся на эту землю в человеческом образе не один раз не гнушашся быть учеником и выражать уважение учителям. Люди (да и все живые существа) - мы же вечные души, исполненные знания и блажества. Зачем себя отождествлять по национальному или какому-то другому признаку? Следуйте духовной практике, пытайтесь осознать свою вечную природу и приблизиться или даже вернуться к Богу. А иначе мы так и будем вечно жить в мире, полном страданий.
09:40 11.11.2008 | Alhim
Поверить в такие слабые доводы может лишь человек предвзято настроеный против идеи присутствия Христа в Тибете. Никаких конкретных опровержений нет. Все настолько слабо и фанатично, что прочитав подобное сразу приходишь к выводу, что поскольку аргументов против нет, то значит Христос и вправду был в Тибете. Нет никакого смысла тем кто живет в Тибете прославлять чужих "богов". Но если Христос реальный исторический персонаж и если он был в Тибете, то свидетельства этого события остались. Вот на основе этих свидетельств постепенно истина открывается.
17:53 06.09.2008 | Слава Х
Согласен абсолютно. Бог, явившийся во плоти, пойдет ли учиться чему либо в Тибет?Ни в коем случае.
14:12 05.06.2008 | Владимир
Полностью согласен с комментарием М.Яблокова.Спаси Господи.
19:45 11.05.2008 | tana
Спаси Господи, дорогой о. Андрей!! Очень точно и просто. С Вашего разрешения возьму к себе.
00:00 19.04.2008 | Людмила
да и даже, если бы был Он в Тибете - что ж с того? Да и даже, если бы он учился у факиров и умеющих ходить по воде - что ж того? Это, по-моему, нисколько не умалило бы его роли.
Кстати, я была бы рада узнать, что Он исходил Гималаи...
10:17 08.04.2008 | Сергей
ходить ему и в самом деле не нужно было. Но доводы ваши не убедительны. Учитывая любовь евреев сновать по всему миру начиная с Каина.

Коментар:
Да будет Вам известно, что Каин не был евреем.
Родоночальником евреев принято считать патриарха Авраама, хотя только один из его 8 названных в Священном Писании по именам сыновей числится в предках евреев. Остальные семь стали родоначальниками различных арабских племен. И только начиная с детей внука Авраама — Иакова — начинаются 12 колен еврейского народа.
Мне кажется, это Вам нужно стараться делать свои доводы более убедительными.
Иеродиакон Савва

20:23 06.04.2008 | Елена Ш.
И приходят, и смотрят, и не видят, но находят... Неисповедимы пути Господни: "...безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси." Спасибо.
12:45 27.03.2008 | Елена
Спаси Господи! Статья действительно интересна. Правда "еврей сегодняшний гораздо меньше отличается от себя самого из любой известной нам исторической эпохи." А вот среднестатистический украинец лет через 100-200 будет узкоглазым, темнокожим, жарить шашлыки и приговаривать: "Вах, дорогой!" Но это не важно, главное, что бы души оставались чистыми, и любовь была в сердцах!
09:29 27.03.2008 | Фотина
Очень познавательная статья. Для сомневающихся очень полезна будет. Спаси Христос Вас!
12:28 26.03.2008 | А.Анастасий
Не понимаю, и это в Православном издании, даже страшно и говорить о такой ереси
09:19 26.03.2008 | М.Яблоков
Отнюдь не весь еврейский народ избранный. Званный - весь, и в большей степени чем язычники, но избранные только те из них, кто ответил на Божественый призыв (Лк.14,16-24). Что касается Рим.2,9-10, то здесь речь идет только о Ветхом Завете, а не о Новом, см. толкование блж. Феофилакта и прп. Иосифа Волоцкого.
17:16 25.03.2008 | Вероника
Господь жил в своей человеческой испостаси в одной стране, а Спасительное Учение Его охватило весь мир. Действительно, что Ему делать в Тибете, где не жил Богом избранный народ?
09:40 25.03.2008 | Светлана
Спаси, Господи! Очень убедительно, а, главное, своевременно - во дни Великого поста для укрепления нашей любви к Спасителю и веры.

Додати Ваш коментар:

Ваш коментар буде видалено, якщо він містить:

  1. Неповагу до авторів статей та коментарів.
  2. Висловлення думок щодо особистості автора або не за темою статті, з’ясування стосунків між коментаторами, а також інші форми переходу на особистості.
  3. З’ясування стосунків з модератором.
  4. Власні чи будь-чиї поетичні або прозаїчні твори, спам, флуд, рекламу і т.п.
*
*
*
Введіть символи, зображені на картинці * Завантажити іншу картинку CAPTCHA image for SPAM prevention
 
Дорогие читатели Отрока! Сайт журнала крайне нуждается в вашей поддержке.
Желающим оказать помощь просьба перечислять средства на карточку Приватбанка 5457082237090555.
Отрок.ua в: